Оновлення у Резерв+: як батькам дітей з інвалідністю подати запит на відстрочку
У застосунку Резерв+ від Міністерства оборони України з'явився новий тип відстрочки. Тепер батьки дітей з інвалідністю можуть подати запит на відстрочку онлайн. Система автоматично перевірить дані в системах Мінсоцполітики. Якщо чогось не вистачає — користувач побачить підказку, як це виправити.
Опція подання запиту на відстрочку онлайн тепер доступна і для військовозобов'язаних, які мають дітей з інвалідністю — як до 18 років, так і повнолітніх. Ця опція доступна у випадку, коли інформація про встановлену інвалідність попередньо внесена до інформаційних систем Мінсоцполітики:
- Централізований банк даних з проблем інвалідності (ЦБІ),
- Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС).
Як це працює.
Насамперед Вам потрібно оновити Резерв+ до останньої версії, яка містить потрібний функціонал. Розробники також рекомендують увімкнути автоматичне оновлення застосунку.
- Авторизуйтеся у застосунку.
- Натисніть на три крапки на головному екрані → виберіть пункт «Подати запит на відстрочку» → далі виберіть потрібну категорію: «Батьки повнолітньої дитини з інвалідністю» або «Батьки дитини з інвалідністю до 18 років»
- Подайте запит і дочекайтесь сповіщення з результатом.
Іноді користувач може отримати повідомлення про відмову.
Найпоширеніші причини, пов’язані з даними у системах Мінсоцполітики, і як їх вирішити:
«Не знайшли неповнолітню дитину з інвалідністю» — може бути відсутня інформація про дитину в системах Мінсоцполітики або наявні помилки в персональних даних, як-от РНОКПП (ІПН, ідентифікаційний код) дитини, серії або номера ID картки( з 14 років) чи свідоцтва про народження;
«Не вдалося отримати дані про інвалідність вашої дитини» — може бути відсутня інформація про продовження строку інвалідності (з липня 2025 року інформація передається безпосередньо до Пенсійного фонду України і не дублюється для органів соціального захисту населення - ОСЗН);
«Дитину знайдено в ЄІССС, але даних про інвалідність немає» — дані про дитину вже є в системах Мінсоцполітики, але потребують актуалізації.
Куди звертатися
Щоб внести дані до систем Мінсоцполітики, зокрема Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), або їх оновити, необхідно звернутися до місцевого органу соціального захисту населення (ОСЗН) за зареєстрованим місцем проживання, його фахівці мають технічну можливість одразу вносити дані до системи. В Подільській міській територіальній громаді це Департамент соціальної, сімейної політики та охорони здоров’я Подільської міської ради Подільського району Одеської області, розташований на вул. Бочковича, буд.4, контактний телефон +380661754032. Це також можна зробити онлайн, скориставшись Електронним кабінетом особи з інвалідністю. Якщо дитина ще не облікована в ЦБІ, потрібно пройти первинну реєстрацію.
Які документи потрібні для актуалізації даних
Співробітнику ОСЗН необхідно пред'явити оригінали документів:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків дитини, якщо є (РНОКПП, ІПН, ідентифікаційний код);
- свідоцтво про народження, з 14 років ID картка дитини, з 18 років ID картка чи паспорт-книжка дитини;
- якщо неповнолітні діти з інвалідністю — медичний висновок про дитину з інвалідністю (за формою № 080/о), виданий лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання дитини;
- якщо повнолітні діти з інвалідністю — довідка до акта огляду МСЕК (за формою № 157-1/о);
- РНОКПП (ІПН, ідентифікаційний код) і паспорт (чи ID картка) одного із батьків або інших законних представників;
- для законних представників документ, що підтверджує функції представника;
- витяг про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) дитини і одного з батьків або інших законних представників;
- пенсійне посвідчення (якщо є);
- для внутрішньо переміщених осіб Довідка про взятття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Якщо ви користуєтеся Електронним кабінетом особи з інвалідністю, потрібні скан-копії цих документів без пред’явлення оригіналів.
Які дані слід перевірити.
Може бути таке, що дані введені неправильно. Наприклад, помилки в регістрі символів, використання латиниці замість кирилиці або пропуск окремої літери чи цифри. Тоді необхідно уточнити у фахівця, як саме інформація внесена до систем. Разом з ним перевірте всі ключові поля. Наприклад:
- свідоцтво про народження — серія складається з великих українських літер із тире (наприклад, I-АК), а номер — лише з цифр без розділових знаків (наприклад, 12345);
- медичний висновок — він має містити номер документа, дати огляду та оформлення, а також закінчення дії документа.
Важливо: якщо інвалідність повнолітній людині була встановлена до 01.01.2025, номер медичного висновку має бути вказаний без літер, символів та розділових знаків — лише цифри. Також має бути зазначена група інвалідності, причина, дати огляду, оформлення та дата закінчення дії документа (або безстроково).
Якщо інвалідність повнолітній людині була встановлена після 01.01.2025, така інформація має відображатися в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери (ЄІССС). Тому фахівці мають перевірити відомості в ЄІССС:
- якщо дані не відображаються — звірте свої персональні дані з тими, що в рішенні експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування (ЕКОПФО);
- якщо є розбіжності — для виправлення зверніться до закладу охорони здоров'я, де пройшло оцінювання.
