Аналітична довідка за 2023 рік щодо проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг
На виконання Закону України «Про соціальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», відповідно до наказу Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров’я Подільської міської ради Подільського району Одеської області від 10 квітня 2024 року №6-о/д проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються на території Подільської міської територіальної громади Комунальним закладом Центр надання соціальних послуг «Родина», Подільським міським центром соціальних служб.
Метою зовнішньої оцінки є визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам та потребам отримувачів, удосконалення організації надання соціальних послуг. При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг були застосовані показники: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність, незалежність отримувача, захист та безпека, конфіденційність інформації.
Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються Комунальним закладом Центр надання соціальних послуг «Родина» (далі Центр).
Основним завданням Центру є постійна робота по виявленню громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги; діти та молодь з функціональними обмеженнями, діти з ризиком розвитку інвалідізації; повнолітні громадяни громади, які через складні життєві обставини перебувають у соціальному становищі бездомності; особи та члени їх сімей, які зазнали вплив війни, особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, особи, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статті.
З метою організації комплексного надання якісних соціальних послуг при Центрі функціонують:
- геріатричне відділення стаціонарного перебування;
- відділення соціального обслуговування вдома;
- пункт прокату засобів пересування та реабілітації;
- відділення підтриманого тимчасового перебування;
- відділення соціально – психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями та раннього втручання;
- відділення соціально – психологічної допомоги сім'ям та особам, які зазнали впливу війни, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
Вибірково проведено зовнішню оцінку якості надання соціальних послуг: «догляд вдома». «догляд стаціонарний», «соціальна адаптація». Під час роботи застосовувались наступні методи оцінки якості: вивчення статистичної звітності, інформації про діяльність Центру, спостереження за роботою працівників, бесіди з отримувачами соціальних послуг.
Догляд вдома
Відділенням соціального обслуговування вдома надано послуг 341 особі похилого віку та особі з інвалідністю. Особам, які обслуговуються відділенням, соціальними робітниками, згідно договорів, надаються такі послуги, як допомога в самообслуговуванні, ведення домашнього господарства, придбання і доставка продовольчих, промислових та господарських товарів та медикаментів, прання, прасування та дрібний ремонт білизни та одягу, організація харчування, надання допомоги в оформленні документів та написання листів, представництво інтересів, натуральна допомога, організація взаємодії з іншими фахівцями, надання соціальних послуг робітником з комплексного обслуговування та ремонту будинків (рубка дров, підрізання винограду, обкошування прибудинкової території, винесення листя, копання городу, доставка води з колодязя, ремонт паркану тощо). Застосовується індивідуальний підхід до кожного з підопічних відповідно до індивідуальних планів надання соціальних послуг та потреб громадян.
На кожного підопічного заведена особова справа відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого Постановою КМУ від 1 червня 2020 р. № 587. Всі необхідні документи поновлюються дотримуючись всіх вимог та термінів. Також в відділенні ведуться журнали, в яких зроблені всі необхідні записи.
Всього в анкетуванні взяли участь 29 отримувачів соціальної послуги. Згідно проведеного опитування, бесід підопічні задоволені рівнем надання соціальних послуг, що відображається позитивними змінами в психологічному та фізичному стані отримувачів соціальних послуг. Керівництвом Центру здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників. Щонеділі проводяться наради, на яких проводять аналіз результату перевірок роботи соціальних працівників, ознайомлення зі змінами в законодавстві, вирішуються робочі моменти та інше.
В ході спостереження за процесом надання соціальної послуги виявили позитивне ставлення до суб’єкта, за результатами опитування задоволені якістю та періодичністю надання соціальних послуг.
Скарг на роботу Центру з боку отримувачів соціальних послуг немає. Зверталися зі словами подяки. Питання, які найчастіше порушуються громадянами це перегляд планів та завантаженість соціальних робітників; порядок і організація надання соціальних послуг. Вживаються заходи для вирішення порушених питань.
Показники якісні:
- Адресність та індивідуальний підхід – «добре»
- Результативність – «добре»
- Своєчасність – «добре»
- Доступність – «добре»
- Повага до гідності отримувача соціальної послуги – «добре»
- Професійність – «добре»
Показники кількісні:
- Кількість скарг та результат їх розгляду - «добре»
- Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги – «добре»
Оцінка якості надання соціальних послуг за результатами зовнішнього оцінювання - «добре».
Догляд стаціонарний
Геріатричне відділення стаціонарного перебування розраховане на 30 ліжко-місць. За 2023 рік послугою скористалися 41 особа. Спостереження за процесом надання соціальної послуги стаціонарного догляду показує наскільки необхідною є послуга для одиноких осіб похилого віку та осіб з інвалідністю.
При проведенні зовнішньої оцінки соціальної послуги стаціонарного догляду проводилося анкетування шляхом відвідування підопічних з метою отримання відгуків стосовно організації послуги, співбесіди, аналіз звернень. В анкетуванні взяли участь 6 отримувачів послуги. За період проведення оцінки звернень та скарг не зареєстровано. На момент проведення зовнішньої оцінки у відділенні проживало 26 підопічних. Особові справи мешканців стаціонарного відділення приведені у відповідність до законодавства. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.
Для підопічних створені належні умови проживання, організовано побутове і медичне обслуговування, постійно здійснюються заходи щодо покращення житлових та безпечних умов проживання. Відповідно до вимог Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності здійснюються наступні заходи: спостереження за їх станом здоров’я, допомога у самообслуговуванні, допомога в організації надання реабілітаційних та медичних послуг, допомога у забезпеченні технічними засобами реабілітації, навчання навичкам користування ними, навчання навичкам самообслуговування, організація дозвілля. Мешканці забезпечені комунально - побутовими послугами, постільною білизною, твердим та м’яким інвентарем, столовим посудом, щоденним чотирьохразовим харчуванням.
При вході до відділення міститься пандус з поручнями згідно Держаних будівельних норм та кнопка виклику, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Біля приміщення відділення є бесідка та зони відпочинку, відведено місце для куріння, клумби, де висаджені квіти. Приміщення забезпечене безперебійним гарячим і холодним водопостачанням, освітленням, централізованим опаленням. Підопічні відділення забезпечені спеціальними засобами пересування. Підопічних відділення обслуговує персонал в кількості 11,5 осіб, є психолог та перукар. Інформаційні стенди є в наявності та мають актуальну інформацію.
Всі мешканці стаціонарного відділення висловили вдячні відгуки щодо надання соціальних послуг, турботливе ставлення персоналу та взагалі про існування такої установи, яка є рятівною для одиноких осіб, які не здатні до самообслуговування.
Показники якісні:
- Адресність та індивідуальний підхід – «добре»
- Результативність – «добре»
- Своєчасність – «добре»
- Доступність – «добре»
- Повага до гідності отримувача соціальної послуги – «добре»
- Професійність – «добре»
Показники кількісні:
- Кількість скарг та результат їх розгляду - «добре»
- Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги – «добре»
Оцінка якості надання соціальних послуг за результатами зовнішнього оцінювання - «добре».
Соціальна адаптація
Відділення соціально-психологічної допомоги сім’ям та особам, які зазнали впливу війни, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи надає послуги особам, які зазнали впливу війни, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, потребують надання соціально – психологічної допомоги та оздоровчих послуг. На час відвідування на обліку перебувало 14 осіб. За 2023 рік надано послуг 19 особам.
Метою діяльності відділенням є:
- збереження або відновлення фізичного та психологічного здоров’я отримувача послуг;
- досягнення соціально-психологічного благополуччя;
- зниження частоти та тяжкості наслідків перенесених бойових психічних травм у формі гострих стресових реакцій.
Основними завданнями проведення психологічної реабілітації є діагностика та нормалізація психічних функцій отримувача послуг; відновлення порушених (втрачених) психічних функцій до оптимального рівня їх вираженості; надання допомоги в установленні (відновленні) конструктивних відносин у сім’ї та суспільстві; відновлення адаптивних механізмів до екстремальних (бойових) дій; опанування методів саморегуляції та керування стресом (заспокоєння); запобігання психологічному травмуванню; формування позитивних реакцій, мотивацій, соціальних установок на життя та професійну діяльність; профілактика ускладнень та рецидивів захворювання.
Всі особові справи отримувачів соціальної послуги містять карти визначення (оцінювання) індивідуальних потреб у соціальному обслуговуванні, визначення ступеня індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у наданні соціальної послуги соціальної адаптації. Індивідуальні плани надання соціальних послуг, які узгоджувалися з кожним отримувачем соціальної послуги.
В ході спостереження за процесом надання соціальної послуги виявили позитивне ставлення до суб’єкта надання соціальної послуги, покращення емоційного стану, за результатами опитування задоволені якістю та періодичністю надання соціальних послуг. В ході бесід з соціальними працівниками з’ясовано, що конфліктних ситуацій з боку громадян, яких обслуговують не виникало.
Скарг на роботу Центру з боку отримувачів соціальних послуг немає.
Показники якісні:
- Адресність та індивідуальний підхід – «добре»
- Результативність – «добре»
- Своєчасність – «добре»
- Доступність – «добре»
- Повага до гідності отримувача соціальної послуги – «добре»
- Професійність – «добре»
Показники кількісні:
- Кількість скарг та результат їх розгляду - «добре»
- Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги – «добре»
Оцінка якості надання соціальних послуг за результатами зовнішнього оцінювання - «добре».
За результатами проведеного зовнішнього оцінювання з метою покращення якості соціальних послуг, незважаючи на оцінку «добре» якості соціальних послуг, які надаються Центром рекомендовано:
- продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальні послуги відповідно до вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах;
- в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази Центру;
- продовжувати роботу щодо виявлення осіб похилого віку та осіб з інвалідністю з метою надання їм необхідної допомоги;
- своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальних послуг, забезпечувати оформлення відповідно вимог законодавства;
- створювати належні умови, які сприяють правильній організації праці соціальних працівників та соціальних робітників, підвищення рівня їх професіоналізму та досягнення результативності; - підвищувати рівень кваліфікації соціальних робітників та соціальних працівників за допомогою навчальних та тематичних семінарів, виробничих та адміністративних нарад, обміну досвідом роботи;
- підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди;
- проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг щодо надання соціальної послуги.
Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються Подільським міським центром соціальних служб (далі –Центр соціальних служб).
Основними завданнями Центру соціальних служб є:
-проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей з дітьми;
-надання особам і сім’ям з дітьми комплексу соціальних послуг відповідно до їх потреб.
Предметом оцінки якості стали такі соціальні послуги: «соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах», «натуральна допомога».
При проведенні зовнішньої оцінки якості соціальних послуг застосовувались наступні методи:
- бесіди з персоналом надавача соціальних послуг;
- вивчення документації надавача соціальних послуг, іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг.
Протягом 2023 року соціальними послугами охоплено 480 сімей/осіб. На міському обліку перебувало 292 сім’ї, в яких виховувалося 429 дітей та 22 особи, що опинилися в складних життєвих обставинах. Під час здійснення соціальної роботи фахівцями центру надавалася психологічна, юридична допомога, сприяння у вирішенні житлово-побутових умов, працевлаштування, налагодження зв’язків з членами родини та громади, допомога у отриманні реєстрації, оформлення та відновлення документів, наданні гуманітарної допомоги тощо.
«Соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах»
За визначеними методами оцінювання переглянуто та проаналізовано документацію надавача соціальних послуг - 22 особові справи отримувачів соціальної послуги соціальний супровід сімей/осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах.
На кожну особу заведена особова справа, відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого Постановою КМУ від 1 червня 2020 р. № 587. З усіма сім’ями та особами вчасно укладені договори про надання соціальних послуг. Соціальні послуги надаються після проведення оцінки потреб отримувача соціальної послуги, всі особові справи отримувачів соціальних послуг містять акти оцінки потреб сім’ї/особи, висновки оцінки потреб особи, проводиться перегляд індивідуальних потреб у терміни передбачені Державними стандартами та визначені законодавством.
Фактів негуманних та дискримінаційних дій щодо отримувачів соціальних послуг не зафіксовано; розголошення конфіденційної інформації не встановлено. Проведено бесіди з колективом Центру. За період 2023 року скарг не надходило.
Отримувачі соціальних послуг задоволені отриманими послугами, що відображаються на подоланні/мінімізації складних життєвих обставин. За звітний період соціальну послугу соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах отримали 54 сім’ї, в яких виховується 134 дитини та 2 особи з числа дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування. Як результат, враховуючи отримані від Центру соціальних служб соціальні послуги, знято з обліку 30 сімей: в 26 сім’ях – мінімізовано вплив складних життєвих обставин, 4 – сім’ї знято у зв’язку із переїздом. Отримувачі послуги набули навичок справлятися із складними життєвими обставинами та мінімізувати їхні наслідки.
Послуги надаються за місцем мешкання отримувачів послуг, також у приміщенні Центру соціальних служб з урахуванням вимог. Приміщення обладнане офісними меблями, в наявності водопостачання, водовідведення, освітлення, опалення. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям. Є обладнані кабінети для проведення індивідуальних та групових консультацій. Інформація про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг розміщено на інформаційних стендах вздовж коридору приміщення, доступні буклети, плакати та листівки. Фахівці, які надають соціальні послуги в своїй роботі застосовують індивідуальний підхід до отримувачів послуги, надають повну інформацію про їх права та обов’язки.
Результати зовнішньої оцінки якості соціальної послуги:
Принципи надання соціальної послуги Результат
Доступність соціальної послуги Добре
Незалежність отримувача соціальної послуги Добре
Захист та безпека отримувача соціальної послуги Добре
Конфіденційність інформації Добре
«Натуральна допомога»
Перш ніж надати соціальну послугу, фахівці із соціальної роботи оцінюють потреби людини або сім’ї, які потребують допомоги. Соціальну послугу надають періодично або тимчасово, враховуючи ситуацію.
З метою надання необхідної допомоги в умовах воєнного стану фахівцями із соціальної роботи проведено моніторинг сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, які потребують продукти харчування, засоби особистої гігієни, одягу взуття. Керівництвом було налагоджено співпрацю з благодійними фондами, громадськими організаціями та мережею торгових закладів.
Протягом року на обліку перебувало 178 сімей, які потребували підтримки. Проаналізовано 10 особових справ отримувачів соціальної послуги «натуральна допомога». Вивчаючи послугу, з’ясовано що більшість отримувачів дізналася про Центр соціальних служб завдяки своїм родичам, знайомим, друзям, які вже користувалися або користуються послугами, а також за запрошенням. Особові справи сформовані відповідно до чинного законодавства. В справах є рішення про надання соціальних послуг, накази про надання/припинення надання соціальних послуг, акти оцінки потреб, індивідуальні плани та договори про надання соціальних послуг. В договорах включено принципи щодо дотримання принципу конфіденційності. Скарг стосовно надання послуг від отримувачів не надходило.
З метою забезпечення продовольчими та непродовольчими товарами, доступністю в отриманні гуманітарної допомоги, розпорядженням Подільського міського голови було визначено пункт видачі, який знаходиться поряд з Центром соціальних служб на першому поверсі, є доступне транспортне сполучення, що є зручним, у тому числі для осіб з інвалідністю, сім’ям з дітьми та особам похилого віку. Фахівці застосовують індивідуальний підхід (з урахуванням віку, фізичного і психічного стану отримувачів соціальної послуги). Отримувачі соціальної послуги проінформовані про свої права та обов’язки, а також про державні й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини.
Інформаційні матеріали про діяльність фахівців та про проведені заходи висвітлюються на офіційній сторінці в соціальній мережі «Фейсбук» та на сайті громади.
Результати зовнішньої оцінки якості соціальної послуги:
Принципи надання соціальної послуги Результат
Доступність соціальної послуги Добре
Незалежність отримувача соціальної послуги Добре
Захист та безпека отримувача соціальної послуги Добре
Конфіденційність інформації Добре
За результатами проведеного зовнішнього оцінювання з метою покращення якості соціальних послуг, незважаючи на оцінку «добре» якості соціальних послуг, рекомендовано наступні заходи, спрямовані на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:
- продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах;
- проводити наради щодо обговорення якості надання соціальних послуг персоналом та самооцінки фахівців із соціальної роботи. Всі пропозиції щодо удосконалення роботи виносити на розгляд колективу та використовувати в роботі.
Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються Подільським міським соціальним гуртожитком для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.
Подільський міський соціальний гуртожиток – заклад для тимчасового проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 15 до 18 років, а також молодих осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років. Утримання здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на виконання програм, спрямованих на розв’язання проблем дітей, жінок та сім’ї.
Предметом оцінки якості стали надання соціальних послуг «транзитне підтримане проживання», «соціальна інтеграція та реінтеграція». Застосовувалися такі показники оцінки якості соціальних послуг: адресність та індивідуальний підхід; результативність; своєчасність; доступність та відкритість; зручність для громадян; повага до отримувачів соціальної послуги.
Під час проведення моніторингу застосовувалися такі методи оцінки:
- анкетування отримувачів соціальних послуг.
- проведення консультацій (співбесід) з отримувачами соціальної послуги;
- вивчення документації.
В опитуванні взяли участь 12 отримувачів соціальних послуг (100% мешканців гуртожитку), з них: 5 дітей, позбавлених батьківського піклування, 4 дітей-сиріт, 2 молоді особи з числа дітей- сиріт, 1 молода особа з числа дітей, позбавлених батьківського піклування. За період проведення оцінки скарг не зареєстровано.
Надання соціальних послуг здійснюється згідно з індивідуальним планом роботи з отримувачем послуг, де визначено цілі роботи та дії для їх досягнення. При складанні індивідуальних планів роботи обов’язково беруть участь отримувачі послуг шляхом визначення дій, які вони будуть реалізовувати.
Згідно проведеного опитування, в т.ч. і телефонного, 100% опитаних підопічних задоволені рівнем надання соціальних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувачів соціальних послуг у процесі надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не наддавались. Скарг стосовно надання соціальних послуг від підопічних не було.
Соціальні послуги надаються з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги починаючи з першого дня зарахування до гуртожитку. Строки та терміни надання соціальних послуг соціальним гуртожитком відповідають зазначеним у договорах з мешканцями.
Подільський міський соціальний гуртожиток розміщений в окремому одноповерховому приміщенні, де є 6 відремонтованих кімнатах для проживання отримувачів послуг, кімната відпочинку, в якій знаходиться телевізор, є кухня, 2 душові кімнати суміжні з туалетами, кімната адміністративного персоналу, технічні приміщення. В кімнатах чисто, затишно. Котельня розташована окремо. Приміщення гуртожитку забезпечено централізованим опаленням, подачею гарячої води (бойлери). Приміщення обладнано системою відео спостереження. Прибудинкова територія доглянута. На прилеглій території облаштовано сучасний спортивний майданчик. Проводиться системна робота по покращенню умов проживання мешканців гуртожитку. Проведено косметичний ремонт житлових кімнат та побутових приміщень.
Облаштовано інформаційні стенди, на яких розміщена інформація щодо діяльності та проведення соціальної роботи
Відповідно до вимог Державного стандарту надання соціальних послуг транзитного підтриманого проживання, соціальної інтеграції/реінтеграції гуртожиток виконує наступні завдання:
- забезпечення дітейсиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 15 до18 років, а також молодих осіб з їх числа віком від 18 до 23 років житлом;
- захист прав та інтересів осіб, які мешкають в гуртожитку;
- створення належних умов для соціальної адаптації мешканців гуртожитку;
- надання соціальнопедагогічних, соціально-економічних та інформаційних послуг зазначеним особам;
- допомога в працевлаштуванні;
- допомога при оформленні необхідних документів;
- допомога в отриманні середньоспеціальної або вищої освіти;
- сприяння у вирішені соціальних проблем;
- формування навичок самостійного життя за межами гуртожитку;
- розвиток комунікативних навичок, організація змістовного дозвілля;
- захист житлових та майнових прав мешканців гуртожитку.
Свою діяльність гуртожиток проводить з дотриманням принципів захисту прав людини, гуманності, законності, доступності послуг, конфіденційності, поваги до особистості. Працівники гуртожитку ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків. Випадків порушення Закону України «Про захист персональних даних» не виявлено.
Під час моніторингу проведено вивчення документації Подільського міського соціального гуртожитку. З переглянутих 12 особових справ з’ясовано, що з кожним мешканцем укладається договір на проживання та акт прийому-передачі майна у користування. Документообіг ведеться відповідно до номенклатури справ. На всіх одержувачів соціальних послуг сформовані особові справи, які ведуться відповідно до інструкції з надання соціальних послуг. Працівники закладу ведуть упорядковану документацію та вчасно здійснюють записи, відповідно до вимог, які встановлені в закладі. Спеціалісти відповідально ставляться до збереження відомостей, що містяться у документах з обліку роботи з особами, які перебували в гуртожитку, згідно з чинним законодавством.
Результати зовнішньої оцінки якості соціальних послуг:
Принципи надання соціальної послуги Результат
Доступність соціальної послуги Добре
Незалежність отримувача соціальної послуги Добре
Захист та безпека отримувача соціальної послуги Добре
Конфіденційність інформації Добре
Заплановані заходи для покращення роботи гуртожитку:
- проводити відповідну роботу з організаціями та установами, яких залучено до надання послуг мешканцям гуртожитку щодо підвищення якості соціально обслуговування отримувачів послуг.