Подільська міська територіальна громада
Одеська область, Подільський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналітична довідка за 2022 рік щодо проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг

Дата: 17.04.2023 09:25
Кількість переглядів: 187

Аналітична довідка за 2022 рік

щодо проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг

На виконання Закону України «Про соціальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», відповідно до наказу Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров’я Подільської міської ради Подільського району Одеської області від 20.03.2023 року №5-о/д проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються на території Подільської міської територіальної громади Комунальним закладом Центр надання соціальних послуг «Родина», Подільським міським центром соціальних служб, Подільським міським соціальним гуртожитком для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування.

Метою зовнішньої оцінки є визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам та потребам отримувачів, удосконалення організації надання соціальних послуг. При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг були застосовані показники: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність, незалежність отримувача, захист та безпека, конфіденційність інформації.

 

        Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються Комунальним закладом Центр надання соціальних послуг «Родина» (далі Центр).

 

Основним завданням Центру є постійна робота по виявленню громадян  похилого  віку, осіб з інвалідністю,  хворих  (з  числа  осіб працездатного   віку   на   період   до   встановлення   їм  групи інвалідності,  але не  більш  як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування  і  потребують  постійної  сторонньої допомоги; діти та молодь з функціональними обмеженнями, діти з ризиком розвитку інвалідізації; повнолітні громадяни громади, які через складні життєві обставини перебувають у соціальному становищі бездомності; особи та члени їх сімей, які зазнали вплив війни, особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

З метою організації комплексного надання якісних соціальних послуг при Центрі функціонують:

- геріатричне відділення стаціонарного перебування;

- відділення соціального обслуговування  вдома;

- пункт прокату засобів пересування та реабілітації;

- відділення  підтриманого тимчасового перебування;

- відділення соціально – психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями та раннього втручання;

- відділення соціально – психологічної допомоги сім'ям та особам, які зазнали впливу війни, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Вибірково проведено зовнішню оцінку якості надання соціальної послуги «догляд вдома». Під час роботи застосовувались наступні методи оцінки якості: вивчення статистичної звітності, інформації про діяльність Центру, спостереження за роботою працівників, бесіди з отримувачами соціальних послуг.

Відділення соціального обслуговування  вдома обслуговує громадян похилого віку та осіб з інвалідністю. Особам, які обслуговуються соціальними робітниками, згідно договорів, надаються такі послуги, як допомога в самообслуговуванні, ведення домашнього господарства, організація взаємодії з іншими фахівцями, підтримка, інформування. Застосовується індивідуальний підхід до кожного з підопічних відповідно до індивідуальних планів надання соціальних послуг та карт визначення стану та індивідуальних потреб громадян.

Підопічним надаються послуги пральні, перукаря, робітника з комплексного обслуговування (рубка дров, підрізання винограду, обкошування прибудинкової території, винесення листя,  копання городу,  доставка води з колодязя, ремонт паркану тощо).

Кожен соціальний робітник обслуговує десять осіб похилого віку, або один соціальний робітник обслуговує двох непрацездатних громадян, яким установлена V група рухової активності.

На кожного підопічного заведена особова справа відповідно до Постанови КМУ № 1417 від 29.12.2009 р. та Державного стандарту догляду вдома №760 від 13.11.2013р. Всі необхідні документи поновлюються дотримуючись всіх вимог та термінів. Також в відділенні ведуться журнали, в яких зроблені всі необхідні записи.

Всього в анкетуванні взяли участь 30 отримувачів. Згідно проведеного опитування, бесід підопічні задоволені рівнем надання соціальних послуг, що відображається позитивними змінами в психологічному та фізичному стані отримувачів соціальних послуг. Керівництвом  Центру здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників. Щонеділі проводяться наради, на яких проводять аналіз результату перевірок роботи соціальних працівників, ознайомлення зі змінами в законодавстві, вирішуються робочі моменти та інше.

В ході спостереження за процесом надання соціальної послуги виявили позитивне ставлення до суб’єкта надання соціальної послуги, покращення емоційного стану, за результатами опитування задоволені якістю та періодичністю надання соціальних послуг. В ході бесід з соціальними працівниками з’ясовано, що конфліктних ситуацій з боку громадян, яких обслуговують не виникало.

Скарг на роботу Центру з боку отримувачів соціальних послуг немає. Зверталися зі словами подяки. Питання, які найчастіше порушуються громадянами це перегляд планів та завантаженість соціальних робітників; порядок і організація надання соціальних послуг. Вживаються заходи для вирішення порушених питань.

Показники якісні:

- Адресність та індивідуальний підхід – «добре»

- Результативність – «добре»

- Своєчасність – «добре»

- Доступність – «добре»

- Повага до гідності отримувача соціальної послуги – «добре»

- Професійність – «добре»

Показники кількісні:

- Кількість скарг та результат їх розгляду - «добре»

- Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги – «добре»

Оцінка якості надання соціальних послуг за результатами зовнішнього оцінювання - «добре».

Незважаючи на узагальнену оцінку якості надання соціальних послуг «добре», треба вжити ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:

- продовжувати роботу по виявленню одиноких громадян та осіб з обмеженими можливостями з метою надання їм соціальних послуг та підтримки;

- продовжувати роботу з інформування мешканців громади щодо послуг, які надає Центр.

- проводити навчальні семінари для соціальних робітників з метою підвищення їх кваліфікації та обізнаності з нормами чинного законодавства в сфері надання соціальних послуг.

      Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються Подільським міським центром соціальних служб (далі –Центр соціальних служб).

Основними завданнями Центру соціальних служб є:

проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей з дітьми;

надання особам і сім’ям з дітьми комплексу соціальних послуг відповідно до їх потреб.

При проведенні зовнішньої оцінки якості соціальних послуг застосовувались наступні методи проведення оцінки:

- опитування отримувачів соціальних послуг або їх законних представників;

- спостереження за процесом надання соціальних послуг;

- бесіди з персоналом надавача соціальних послуг;

Предметом оцінки якості стали соціальні послуги:

- натуральна допомога;

- консультування;

- представництво інтересів;

- соціальна профілактика.

В ході здійснення оцінки проведено опитування  отримувачів соціальних послуг. Відгуки отримувачів соціальних послуг заносились до анкет. Всього в анкетуванні взяли участь 22 отримувача, яким Центром соціальних служб надавалися або продовжують надаватися соціальні послуги.

Послуги надаються за місцем мешкання отримувачів послуг, також у приміщенні Центру соціальних служб з урахуванням вимог. Приміщення обладнане офісними меблями, в наявності водопостачання, водовідведення, освітлення, опалення згідно з вимогами законодавства. Кожен фахівець має своє робоче місце, забезпечений комп’ютерною технікою, канцелярським приладдям. Є обладнані кабінети для проведення індивідуальних та групових консультацій. Інформація про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг розміщено на інформаційних стендах вздовж коридору приміщення, доступні буклети, плакати та листівки. Всім отримувачам соціальних послуг зрозумілий її зміст та умови її надання. Фахівці, які надають соціальні послуги в своїй роботі застосовують індивідуальний підхід до отримувачів послуги, надають повну інформацію про їх права та обов’язки, присутнє шанобливе ставлення до расової приналежності, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, стану здоров’я, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, тощо, вживають заходів щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних». На кожну особу заведена особова справа відповідно до Постанови КМУ № 587 від 01.06.2020, послуги надаються відповідно Державних стандартів. З усіма сім’ями та особами вчасно укладені договори про надання соціальних послуг. Скарг стосовно надання послуг від отримувачів не надходило.

Результати зовнішньої оцінки якості соціальної послуги:

Принципи надання соціальної послуги                                                                   Результат

Доступність соціальної послуги                                                                               Добре

Незалежність отримувача соціальної послуги                                                        Добре

Захист та безпека отримувача соціальної послуги                                                 Добре

Конфіденційність інформації                                                                                    Добре

Ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:

- продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах;

- проводити наради щодо обговорення якості надання соціальних послуг персоналом та самооцінки фахівців із соціальної роботи. Всі пропозиції щодо удосконалення роботи виносити на розгляд колективу та використовувати в роботі.

       Зовнішня оцінка якості соціальних послуг, які надаються Подільським міським соціальним гуртожитком для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.      

    Подільський міський соціальний гуртожиток – заклад для тимчасового проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 15 до 18 років, а також молодих осіб з числа  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років. Утримання здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених  на виконання програм, спрямованих на розв’язання проблем дітей, жінок та сім’ї.

Предметом оцінки якості стали надання соціальних послуг «транзитне підтримане проживання/учбова соціальна квартира (будинок)». Застосовувалися такі показники оцінки якості соціальних послуг: адресність та індивідуальний підхід; результативність; своєчасність; доступність та відкритість; зручність для громадян; повага до отримувачів соціальної послуги.

Під час проведення моніторингу застосовувалися такі методи оцінки:

  • анкетування отримувачів соціальних послуг.
  • проведення консультацій (співбесід) з отримувачами соціальної послуги.

В опитуванні взяли участь 8 отримувачів соціальних послуг (57% мешканців гуртожитку), з них: 4 дитини, позбавлених батьківського піклування, 2 дітей-сиріт, 2 молоді особи з числа дітей- сиріт. Скарг  стосовно надання соціальних послуг  від отримувачів не було.

Надання соціальних послуг здійснюється згідно з індивідуальним планом роботи з отримувачем послуг, де визначено цілі роботи та дії для їх досягнення. При складанні індивідуальних планів роботи обов’язково беруть участь отримувачі послуг шляхом визначення дій, які вони будуть реалізовувати. Спеціаліст, відповідальний за ведення випадку, постійно відслідковує виконання індивідуального плану роботи, обговорює його з отримувачем послуг. Для цього проводяться індивідуальні зустрічі з отримувачами послуг. Особові справи сформовано відповідно до державних стандартів та нормативів.

Згідно проведеного опитування мешканці задоволені  рівнем надання соціальних послуг.  

Соціальні послуги надаються з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги починаючи з першого дня зарахування до гуртожитку. Строки та терміни надання соціальних послуг соціальним гуртожитком відповідають зазначеним  строкам та термінам у договорах з мешканцями.

Гуртожиток розміщений в окремому одноповерховому приміщенні. У приміщенні 6 відремонтованих кімнатах для проживання отримувачів послуг, кімната відпочинку, в якій знаходиться телевізор, є кухня, 2 душові кімнати суміжні з туалетами, кімната адміністративного персоналу, технічні приміщення. В кімнатах чисто, затишно. Котельня розташована окремо. Приміщення забезпечено централізованим опаленням, подачею гарячої води (бойлери), дотримується температурний режим. Приміщення обладнано системою відео спостереження. Облаштовано інформаційні стенди, на яких розміщена інформація щодо діяльності та проведення соціальної роботи гуртожитку. Прибудинкова територія доглянута. На прилеглій території облаштовано сучасний спортивний майданчик. Проводиться системна робота по покращенню умов проживання мешканців гуртожитку. Гуртожиток обладнаний  додатковим джерелом електроенергії (генератор).

Подільський міський соціальний гуртожиток розрахований на 15 осіб. На  даний  час зараховано 14 осіб. Граничний строк перебування становить 3 роки.

Вимоги Державного стандарту надання соціальних послуг «транзитне підтримане проживання/учбова соціальна квартира (будинок)», «соціальної інтеграції та реінтеграції» дотримуються. Під час проведення опитувань отримувачі соціальних послуг задоволені роботою працівників.     Працівники гуртожитку  ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків. Випадків порушення Закону України «Про захист персональних даних» не виявлено.

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

     Заплановані заходи для покращення роботи гуртожитку:

  • проводити відповідну роботу з організаціями та установами, яких залучено до надання послуг мешканцям гуртожитку  щодо підвищення  якості соціально обслуговування отримувачів послуг.

 

 

Директор Департаменту соціальної, сімейної політики

та охорони здоров’я Подільської міської ради Подільського

району Одеської області                                                                        Алла ПЕРЕПЕЛИЦЯ

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора